Gülşah'ın Aynası

18 Eylül 2015 Cuma

KIŞ HAZIRLIKLARI VOL.5: KESME ERİŞTE

kesme erişte

Bugün evde bir telaş, bir iş, bir güç, sormayın gitsin. Bazı insanlar vardır geldiler mi işler artar, bereketlenir. Bizim Hatice Teyze de öyle sağ olsun, eve temizliğe gelir, ben hiç oturmam yerimde, onun önünde arkasında dolaşıp iş yapayım, yer açayım, ortalık toplayayım, o da rahat temizlesin derken işler büyür de büyür, ama akşama bir bakmışsın, ev temizlenmiş, ütüler bitmiş, yemek yapılmış, bir kavanoz domates sos bile olmuş, üstüne erişte de kesilmiş :D



Geçen sene tam buğday unu ve yumurta ile kesme erişte yapayım dedim. Hala duruyor dolapta bir kısmı, hiç sevmedim tam buğday unu ile yapılan erişteyi. Bir kere ince açılmadı, çok pütürlü oldu. İlk deneme diye hevesle bir kaç haşlayıp bebeklere yedirdim ama sonra net bir biçimde bu işten vazgeçtim. O zaman Hatice Teyze ben sana kesivereyim erişte dediydi.Yok dedim ben yaptım onu yeriz :D

Neyse bu sene o kadar işin arasında ben teklif ettim. Erişte keselim diye. O da sağ olsun kabul etti. Benim kurallarıma göre (bol yumurtalı) yaptık ama ortaya şahane bir hamur çıktı. Eee kesince de güzel göründü tabi. Tadı da şahane :D Hem de küçük bir Hatice Teyze tüyosu ile...

Malzemeler:


1 kilo un

2 yemek kaşığı tuz

5 yumurta

600 ml su (2,5 büyük kupa)

Tarif:



Unu eledik, tuzu içine koyup karıştırdık. Unun ortasını açtık. Yumurtaları ortaya kırdık ve yumurtaları şöyle bir elle dağıttık. Su ile de yumurtaları biraz daha açtık. Sonra kenarlarda ortaya un çekerek hamurumuzu hazırladık. Üstünü strech filmle kapatarak 1,5-2 saat hamuru dinlendirdik.


Hamuru 9 bezeye böldük ve bıçak sırtı kalınlığında açtık. Sonra tavada altını üstünü hafif kuruyuncaya kadar ısıttık, fakat kızartmadık :D Bu işlem hamurun hızla kuruyup kesime hazır hale gelmesi için :D Geçen gün bizim komşular erişte kesti, afiyet bal şeker olsun da, bahçede yaptılar, açık havada erişteleri kuruturken üstüne sinekler indi kalktı, ay benim içim bir kötü oldu yahu.. Ne olur siz de öyle yapmayın. Sacda, tavada azıcık ısıtın işiniz aceleyse :D


Tavada azıcık kurutulmuş hamurcuklar <3


Sonra da kuruyan hamurları kesme tahtasının üzerinde kestik. Ay o kenardan görünen gözleme, o kadar kızartmayın hamurları sakın, bezelerden birini de peynirli gözlemeye çevirdik biz bebekler bayıla bayıla yediler :D


Kestiğimiz erişteleri tertemiz salon masasının üstüne, bayram boyunca kuruması için serdik :D İlk gün üstü açık, sora üstünde bir tülbentle kuruyacak. Her gün erişteleri ortaya toplayıp tekrar dağıtarak her tarafının eşit kurumasını sağlayacağız. Hepsi bu kadar. Kolaymış değil mi ;)

Yaklaşık 2 kilo eriştemiz oldu, 4 paket hazır makarna gibi...

Yapanlara şimdiden afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...