Gülşah'ın Aynası

29 Eylül 2015 Salı

MÜRDÜM ERİKTEN MARMELAT

Mürdüm erik marmelatı

Anneannemi mürdüm erikten marmelat yaparken izlediğimi hatırlıyorum. Ne yazık ki tam bir tarif kalmadı, ama erikleri kaynatıp elekten geçirdiği hala gözümün önünde. Kilolarca eriği... Mürdüm erik marmeladı çocukluğumun tatlarından biri, hem kahvaltıda yerdik hem de bazen pilav makarna yanında sulandırıp içerdik... İşte 1 kilo erik için güncellediğim tarifim. Bir kere deneyin, devamı gelir zaten... Mürdüm erik marmelat yapmak için var sanki :D



Malzemeler: 


1 kilo mürdüm erik

1 bardak şeker

1/2 bardak su

Tarif:



 Erikleri yıkayın ve üzerinde ezilmiş, zarar görmüş yerleri varsa ayıklayın, rengini iyice vermesi için üzerine bir çizik atarak temiz bir tencereye koyun. 


Üzerine 1/2 su bardağı su ekleyip erikler iyice yumuşayıp çekirdeklerinden ayrılıncaya kadar pişirin. 


Sonra çekirdekleri tencereden çıkartın ve erikleri blenderla ezin.



İçine bir su bardağı şeker koyup kısık ateşte dibini tutturmamak için arada karıştırarak suyunu uçurup koyu bir kıvam alıncaya kadar pişirin. Bir bardak şeker ile çok da tatlı olmayan, erik tadında güzel bir marmeladınız olur. Bu marmelat şeker oranı düşük olduğu için uzun süre dayanmaz. Hemen tüketilmesi gerekir. (2-3 hafta içinde) Kahvaltıda, pasta sosu, cheesecake sosu, tart sosu ve erikli kurabiye için kullanılabilir.

Ölçüyü iki katına çıkarıp bir kilo erikten de aynı yöntemle daha çok marmelat üretebilirsiniz.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...