Gülşah'ın Aynası

15 Eylül 2015 Salı

KÖZ PATLICANLI KÖFTE

köz patlıcanlı köfte

Geçen sezon ver fırına yarışmasında ilgimi çekmişti, ama ne yalan söyleyeyim hiç tarifine bakamadım, yapacağımı da düşünmedim. Sonra dün yine aklıma geldi. Sebze ve köfte bir arada bir de şahane bir sunum yapılırsa dedim ve yola çıktım. Başarılı :D Çok başarılı :D :D İlkini kendinize yapın, çünkü az biraz tecrübeyle daha iyi olabilir, sonra misafirlerinize de yapmaya başlarsınız.




Tabağın doyuruculuğunu arttırmak için tabanına basit ve lezzetli bir patates püresi hazırladım.Üstüne de meşhur domates sosum. Tarifi işte burada, ama siz domates sosla uğraşmam diyorsanız yazın iki domatesi rendeleyip azıcık tuz ve zeytinyağı ile pişirip kullanabilirsiniz, ya da en kötü ihtimalle yağda azıcık salça kızdırırsınız...

Malzemeler:

Püre için

5 orta boy patates

1 çorba kaşığı tereyağı

Tuz, karabiber

Köfte için:


6 adet közlenmiş patlıcan

300 gr kıyma

1 ortaboy soğan

1 diş sarımsak

1 yumurta

1 tatlı kaşığı tuz

1 çay kaşığı karabiber

1 tatlı kaşığı kimyon

1 tatlı kaşığı sumak

1 tatlı kaşığı kekik

1 çay bardağı galeta unu

2 çorba kaşığı zeytinyağı

Tarif:


Tarif Adıyaman taraflarından, bu yüzden içinde sumak da var. Tabi orada çok daha yağlı kıymalar kullanılıyor, hatta patlıcanı açıp içine kaşar peyniri koydukları da rivayette var ama ben pek yakıştıramadım doğrusu. İsterseniz köfteyle sarmadan önce patlıcanın bıçakla açıp içine kaşar peyniri de koyabilirsiniz. Közlenmiş patlıcanlar bir yana, diğer malzemeden bir köfte hazırlayacaksınız. Köftenin nemli ve esnek olması patlıcanları kaplarken önemli.Köfteye bu sebeple zeytinyağı da ekledim.Ama şöyle yağlıca bir zırh kıyma kullanıyorsanız tabi ki gerek yok :D



İster ateşte, ister benim gibi bir döküm demir tavada ya da fırında... Közleyip kabuklarını soyduğunuz patlıcanların köfte harcıyla kaplamanın çok pratik ve temiz bir yöntemi var. Bir parça strech film :D


Tezgahın üstüne bir parça strech filmi kesip koyun, sonra köfte karışımından bir avuç koparıp ince bir tabaka olacak şekilde filmin üzerine elinizle yayın, ortasına közlenmiş patlıcanı koyun, hafifçe tuzlayın ve strech filmle sararak patlıcanı köfte ile kaplayın.Bu işlemi yapmak biraz el becerisi istiyor ama ikinci kez yaptığınızda köftenin neden esnek ve nemli olması gerektiğini, nasıl bir bütün halinde patlıcanı kaplayabileceğinizi öğrenmiş olacaksınız. :)


Köfteleri 200 derece de fırında pişirin. Hafif bir kuruma olabilir. Fırından çıkardığınızda üzerinde bir parça tereyağı gezdirin. Hem parlatır, hem yumuşatır.


Patates püresi için 5 adet ortaboy patatesi soyun küp küp doğrayın ve üstüne çıkacak kadar su ile haşlayın. Ben lezzet kaybı olmaması için suyunu tamamen çektiriyorum.Sonra içine bir parça tereyağı, tuz ve çekilmiş karabiber ekleyin. Sadece çatalla ezin. Koyu kıvamlı, öyle çok da pürüzsüz olmayan, ağzı dolduran bir püre olacak.




Servis sırasında tabağın ortasına bir parça püre yayın, üstüne kızarmış köfte en üste de hafif ısıttığınız domates sos. Sebzeli bir köfte tabağı, hem sağlıklı hem dengeli... Üstüne de bir yaprak da maydanoz kondurulur elbet! <3

Afiyet olsun!

  

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...