Gülşah'ın Aynası

31 Ağustos 2015 Pazartesi

YAŞ ÜZÜMLÜ CUPCAKE


Bu kadar puf puf bir kek yapmak imkansız! Zaten bu bir kek de değil bu bir cupcake :D !







Cupcake kalıbınız var, içine kağıt kapsülleri de aldınız. 12 adet cupcake için muhteşem bir tarif ararken yolunuz buraya düştü değil mi? Çok iyi ettiniz! Ben de 12 adet cupcake yapmıştım ama neyse ki fotoğraf çekmeye sadece 7'sini toparlayabildim.O ilk 10 dakika içinde vanilya kokusu mudur, pamuk dokusu mudur yoksa o ağza kütür kütür gelen üzüm tanelerinden midir ne derseniz deyin cupcakelerimin yarısını kaybettim. Bari bekleseydiniz de soğusaydı dedim, diyebildim, ama işe yaramadı :D :D :D

Malzemeler:




80 gr tereyağı (3 çorba kaşığı kadar)

1 yumurta

1/2 su bardağı şeker

1,5 su bardağı un

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 su bardağından 1 parmak eksik yoğurt

1/2 su bardağı kadar yıkanıp tanelenmiş İzmir Üzümü

Tarif:


Bütün malzemeleriniz oda sıcaklığında olsun!

Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı küçük bir kabın içine eleyerek karıştırın. Bir kenarda hazır olsun :) Cupcake kalıbının içine kağıt kapsülleri de yerleştirin...

Fırını 180 dereceye ısıtmaya başlayın, karıştırma işlemi çok kısa sürecek o sırada fırın hazır olsun.





Karıştırma kabının içinde önce tereyağı ile şekeri krema kıvamı alıncaya kadar çırpın, sonra içine yoğurdu ekleyip karıştırmaya devam edin. Yoğurt da karıştığında un karışımını ekleyip karıştırın. En son içine üzümleri atın şöyle bir alt üst edin. 


Kapsüllerin içine koyu kıvamlı bu kek karışımını kaşıkla paylaştırın.


Isınmış fırında cupcakeler hızla kabarıyor :) 20 dakika da pişmiş olacaklar.


Afiyet olsun!



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...