Gülşah'ın Aynası

9 Ağustos 2015 Pazar

DeniYORUM: SİNBO EKMEK MAKİNESİ


Şu ekmeğe bir bakın! Hemde evde yapıldı, içi pamuk gibi, tertemiz yapıldı, pişerken de mis gibi koktu...

Ekmek makinemi alalı herhalde 6-7 yıl oluyordur, o zamandan beridir tıkır tıkır çalışıyor. Sadece bir kez teflon kaplı kazanı     -benim hatam sonucu- çizildiği için kazan değişilikliği yaptım hepsi bu kadar. Bir zamanlar çok modaydı ekmek makineleri, neredeyse çevremde herkes almıştı. Şimdilerde kimsede pek rastlamıyorum oysa benim mutfakta elim ayağım gibi...




Her ne kadar muhteşem kokular saçan 50 çeşit ekmek satan fırınlarımızın sayıları artsa da, basında ekmeklerin yapımı sırasında silikon bile kullanıldığını yazan makalelerin sayısı da az değil. (Bakınız http://www.gidaraporu.com/ekmekte-katki-maddeleri_g.htm) Doğal olmayan kabartıcılar, ekmek rengini ağartmak için kullanılan katkılar, hatta tam buğday ekmeği görüntüsü vermek için katılan renk koyultucu katkılar... Bir kandırmacanın içinde olduğumuz hissine kapılıyor insan zaman zaman.Bütün bu yazılanları okuyunca ne lezzet, ne görüntü beni aldatamaz oldu ekmeğimi evde yapmaya başladım.

Zamanında Sinbonun en alt model ekmek makinesini aldım, SİNBO 4705. Şimdi bu model satılmıyor sanırım, ben kardeşime 4715 modelini aldım, ama aynı özellikte sanki sadece şekli tombalaklıktan, köşeli forma geçmiş... 


Bu tostoparlak makine tezgahımın üstüne 2 çelik tencere büyüklüğünde yer kaplıyor açıkçası :) ama çok hünerli, hemen çok pratik bir biçimde ekmek yapmak istediğimde malzemeleri kazanına koymam 5 dakika sürmüyor, hamur mayalandırma programı da çok kullandığım programlardan. Kek, reçel, çorba, güveç, pilav yapmak da programları arasında... Ekmek almaya gitmeye üşenenler, dağbaşında oturanlar, haftasonu sıcacık bir ekmek yiyelim diyenler, maya kokusuna dayanamayanlar, ev mis gibi ekmek koksun diyenler :) :) :)



Cihazın kullanımı da çok kolay, resimdeki 1. tuş makinenin açma kapama tuşu, 2.si ekmek mi yapıyorsunuz yoksa kek mi programı seçtiğiniz tuş, 3. tuş ekmek yapacaksanız kaç gr.lık ekmek yapmak istiyorsunuz onu seçtiğiniz tuş, ona göre kazana giren malzeme miktarı değişiyor, tarifler de... 4. tuş renk tuşu, üstü az kızarmış, orta kızarmış ve çok kızarmış ekmekler yapmak için.5. tuş takımı da bazen ihtiyaç duyulan süreyi kısaltıp uzatma tuşları.Küçük boy bir kullanım kılavuzu var, öyle çok kullandım, öyle yıpranmış, öyle üstü lekelenmiş ki mutfakta buraya resmini çekip koymaya utandım. Ama cihazın kullanımını merak ediyorsanız Sinbo buraya kullanım kılavuzunun bir örneğini koymuş http://www.sinbo.com.tr/upload/dosya/h03fkrpnls5.pdf

Bence bu makine güncellenecekse, kazanına teflon dışında bir kaplama yapılmalı, yoksa daha farklı özellikler katmaya bence hiç gerek yok. Diğer hünerlerinin yanında, 700-900 gr iki ağırlıkta 30 çeşit ekmek yapabilen harika bir cihaz. Piyasada artık taş değirmende öğütülmüş tam buğday unlarının da bulunduğu düşünülürse evde ekmek yapmak, çocuklara içinde ne olduğunu bildiğiniz ekmekler yedirmek iş değil. 

*Harika bir ev hediyesi :) benden söylemesi.



Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...